با سِلف آموز، خودت یاد بگیر
با سِلف آموز، خودت یاد بگیر

با سِلف آموز، خودت یاد بگیر

کتاب کامل‎ترین مرجع کاربردی آموزش اتولیسپ

کتاب کامل‎ترین مرجع کاربردی آموزش اتولیسپ

 

اگر بخواهم زبان برنامه‏‎نویسی اتولیسپ برای اتوکد را تعریف کنم، می‏‎توانم بگویم اتولیسپ زبانی است که با علم به آن می‏‎توانید از کارهای تکراری کاملاً جلوگیری کنید و خطای انسانی را به صفر برسانید و تا ۹۰ درصد در زمان صرفه‎‏جویی کنید. در بازار کار امروز کسانی موفق هستند که بتوانند کاری که به آنها محول می‏‎شود را در زمان کمتر و با هزینه کمتر و همین‏طور با دقت بیشتری انجام دهند. یکی از راه‏‎های رسیدن به این ۳ مهم، داشتن علم برنامه‏‎نویسی می‎‏باشد.

لیسپ یکی از زبان‏‎های برنامه‎‏نویسی کامپیوتر است و به خاطر مناسب بودن آن با اتوکد، این زبان را برای اتوکد انتخاب کرده‎‏اند. می‏‎توان گفت بهترین زبان برای برنامه‏‎نویسی در اتوکد، زبان برنامه‏‎نویسی اتولیسپ است چون این زبان به راحتی می‎‏تواند چند عنصر را در یک متغیر تعریف کند (مانند مختصات X,Y,Z یک نقطه) و در هر زمان می‏‎توانید به هر کدام از عناصر داخل متغیر دسترسی داشته باشید. البته این مزیت یکی از مزیت‏‎هایی است که این زبان نسبت به زبان‏‎های برنامه‎‏نویسی دیگر دارد.

اصولاً کتاب آموزشی می‎‏تواند سه مشخصه داشته باشد. این سه مشخصه عبارتند از: آموزش محور، مثال محور و پروژه محور. در مورد مشخصه آموزش محور بودن نیز دو مشخصه دیگر وجود دارد که عباتند از: دانش محور بودن و مهارت محور بودن.

در این کتاب بعد از توضیحات ابتدایی، توابع مختلف به طور کامل توضیح داده شده است (آموزش محور) و همین‏طور برای هر تابع یک مثال از کاربرد آن تابع آورده شده است (مثال محور). در فصل آخر، ۱۲ برنامه کاربردی نوشته شده است و به توضیح جزء به جزء آن‏ها پرداخته شده است (پروژه محور).

در مورد مشخصه‏‎های آموزش محور بودن (دانش محور و مهارت محور) کتاب نیز ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بعد از خواندن و انجام مثال‏‎ها و تمرینات این کتاب، هم دانش شما عزیزان نسبت به برنامه‎‏نویسی بالا رفته و هم به مهارت قابل قبولی در این زمینه دست خواهید یافت.

در تألیف این کتاب سعی شده از گفتن مطالب اضافی صرف نظر شود و فقط مطالبی گفته شود که در رشد آموزش و مهارت در برنامه‎‏نویسی شما عزیزان مفید باشد.

این کتاب برای افرادی مناسب است که به مهارت نسبی در به کار بردن از دستورات اتوکد رسیده باشند و به خوبی بتوانند از دستورات اتوکد استفاده کنند و درک درستی از این نرم‎‏افزار داشته باشند. همچنین افرادی که به برنامه‎نویسی علاقه دارند و خواهان برنامه‎نویسی در اتوکد هستند. اما از همه مهم‏تر این کتاب برای کسانی مؤثر است که به دنبال ذخیره وقتشان هستند و می‏‎خواهند در کمترین زمان ممکن به بیشترین راندمان و نتیجه دلخواه در زمینه ترسیم در اتوکد دست یابند.

 

برای مشاهده ادامه توضیحات، دریافت دو فصل اول و تهیه کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب کامل‎ترین مرجع کاربردی آموزش اتولیسپ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.